Categorieën
Marketing

In gesprek met tienermeiden

Een online/evenement leadcampagne van Youth for Christ met spel en digitaal boek. Gericht op ouders, want hoe ga je in gesprek met tienermeiden?

Aanbod voor ouders van tieners

Youth for Christ gaat voor jongeren. Dit doen ze o.a. vanuit hun meidenclubs door heel Nederland. Daarnaast ontwikkelen ze ook campagnes gericht op ouders van tieners. Ouders zijn namelijk een belangrijke doelgroep voor fondsenwerving.

Vanuit zowel ouders van tieners, als vanuit meidenwerkers, kwam de vraag om een middel te maken om in gesprek te gaan met tienermeiden. Over meidenthema’s als vriendschap, seksualiteit en het maken van keuzes. Het liefst een vervolg op het populaire vragenspel PLOF! van No. 37.

Co-creatie met tienermeiden

De beste manier om iets te ontwikkelen voor tienermeiden… is natuurlijk ontwikkelen samen met tienermeiden. Samen met de tienermeiden op de clubs maakten we een speciale meideneditie van PLOF!. In dit proces konden meidenwerkers met hen in gesprek rondom de meidenthema’s.

Om ouders extra achtergronden te geven, schreven we met de meidenwerkers en een orthopedagoog een digitaal tipboek. Ouders konden zowel het vragenspel als het digitale tipboek gratis aanvragen. Hiermee verzamelde Youth for Christ contactgegevens voor fondsenwerving.

We hebben de volgende zaken ontwikkelt.

In gesprek met tienermeiden

De thema’s in het boek komen overeen met het spel PLOF! voor meiden.

  • Zelfbeeld & identiteit
  • Vriendinnen
  • Relaties & seks
  • Keuzes & toekomst

Productinformatie

Titel: In gesprek met tienermeiden – 24 praktijktips
Inhoud: Digitaal tipboek, 30 pagina’s
Eindredactie: Marijn Op ’t Land
Redactie: Alec Timmerman, Anke van der Breggen, Christine Corstanje, Eva-Maria van de Geest
Orthopedagoog: Marielle Versteeg – Van Kan
Fotografie: Carpe Diem fotografie
Co-creatie: De praktijktips zijn afkomstig uit het jongerenwerk van Youth for Christ.
Vormgeving: Havenidea

Uitgegeven door Youth for Christ Nederland in 2019.