Categorieën
Marketing

zijn. nieuw merk in zorg

Het in de markt zetten van een nieuw merk in de zorg. Uitwerken van het bedrijfsverhaal en productaanbod en dit doorvertalen in communicatiemiddelen.

Wie is zijn.

ZIJN. is een nieuw merk in de zorg. Het is een jonge organisatie die in enkele jaren flink is gegroeid. Zij zet zich in om mensen tot herstel te laten komen. Daarom hebben zij zelf een zorginstelling en bieden o.a. ambulante hulpverlening in ruim 31 gemeenten. Daarnaast delen zij hun kennis en bieden hun netwerk aan bij andere zorginstellingen door het uitzenden en bemiddelen van zorgprofessionals. No. 37 heeft de marketing voor zijn. opgezet.

Verhaal van zijn.

Er was behoefte om het verhaal van zijn. onder woorden te brengen. Op deze manier kunnen ze zowel zorginstellingen als doorverwijzers (vaak gemeenten) duidelijk maken wat ze te bieden hebben. Met die opdracht is No. 37 aan de slag gegaan.

  • Uitwerken van het bedrijfsverhaal (corporate story)
  • Definiëren van doelgroepen en uitwerken customer journeys
  • Nieuwe merknaam en huisstijl
  • Nieuwe website (zijn.nl)
  • Opzetten van CRM en nieuwsbrieven (MailChimp)
  • Inrichten van sociale media (LinkedIn en Instagram)
  • Blogs, verhalen en persberichten

Nieuw merk in de zorg

Door te beginnen met het bedrijfsverhaal kwamen we er steeds meer achter dat alle aspecten van zijn. voortkomen uit hetzelfde dna. Dit betekende ook dat de verschillende activiteiten verder zouden gaan onder één merknaam.

In dit proces naar de nieuwe merknaam en overzichtelijk productaanbod mochten zowel consulenten (doorverwijzers), managers van zorginstellingen, honderden ZZP-ers en het eigen personeel worden meegenomen.

Met dank aan Bredewold voor huisstijl en website, en Havenidea voor het design overige uitingen (van folders tot chocoladereep tot pennen).

Over de samenwerking

Marijn (van No. 37) heeft fantastisch resultaten geleverd voor ZIJN. Zowel op het gebied van marketing, de organisatie rondom lanceringen en de uitwerking van de huisstijl heeft Marijn schitterend werk geleverd.

De helder geformuleerde acties en realistische tijdslijnen maken Marijn een betrouwbare uitvoerder. Zijn proactieve houding en mindset zorgen er voor dat je niet stil komt te staan.
Egbert de Boer (mede-eigenaar ZIJN.)