Categorieën
Marketing

zijn. nieuw merk in zorg

Wie is zijn.

ZIJN. is een nieuw merk in de zorg. Het is een jonge organisatie die in enkele jaren flink is gegroeid. Zij zet zich in om mensen tot herstel te laten komen. Daarom hebben zij zelf een zorginstelling en bieden o.a. ambulante hulpverlening in ruim 31 gemeenten. Daarnaast delen zij hun kennis en bieden hun netwerk aan bij andere zorginstellingen door het uitzenden en bemiddelen van zorgprofessionals. No. 37 heeft de marketing voor zijn. opgezet.

Verhaal van zijn.

Er was behoefte om het verhaal van zijn. onder woorden te brengen. Op deze manier kunnen ze zowel zorginstellingen als doorverwijzers (vaak gemeenten) duidelijk maken wat ze te bieden hebben. Met die opdracht is No. 37 aan de slag gegaan.

  • Uitwerken van het bedrijfsverhaal (corporate story)
  • Definiëren van doelgroepen en uitwerken customer journeys
  • Nieuwe merknaam en huisstijl
  • Nieuwe website (zijn.nl)
  • Opzetten van CRM en nieuwsbrieven (MailChimp)
  • Inrichten van sociale media (LinkedIn en Instagram)
  • Blogs, verhalen en persberichten

Nieuw merk in de zorg

Door te beginnen met het bedrijfsverhaal kwamen we er steeds meer achter dat alle aspecten van zijn. voortkomen uit hetzelfde dna. Dit betekende ook dat de verschillende activiteiten verder zouden gaan onder één merknaam.

In dit proces naar de nieuwe merknaam en overzichtelijk productaanbod mochten zowel consulenten (doorverwijzers), managers van zorginstellingen, honderden ZZP-ers en het eigen personeel worden meegenomen.

Met dank aan Bredewold voor huisstijl en website, en Havenidea voor het design overige uitingen (van folders tot chocoladereep tot pennen).

Over de samenwerking

Marijn (van No. 37) heeft fantastisch resultaten geleverd voor ZIJN. Zowel op het gebied van marketing, de organisatie rondom lanceringen en de uitwerking van de huisstijl heeft Marijn schitterend werk geleverd.

De helder geformuleerde acties en realistische tijdslijnen maken Marijn een betrouwbare uitvoerder. Zijn proactieve houding en mindset zorgen er voor dat je niet stil komt te staan.
Egbert de Boer (mede-eigenaar ZIJN.)
Categorieën
Marketing

Een sprankelende tienerclub

Aanbod voor kerken

Youth for Christ gaat voor jongeren. Dit doen ze vanuit hun jongerencentra, maar ook door te investeren in een sprankelende tienerclub vanuit de kerk. Afgelopen jaren hebben ze een prachtig aanbod ontwikkelt met clubprogramma’s, sprekers en workshops. No. 37 mocht een manier vinden om kerken bekend te maken met dit aanbod.

Kennis in huis

Youth for Christ heeft met honderden clubs door heel Nederland enorm veel ervaring met tienerwerk in de kerk. Ervaring die voor vele jeugdleiders relevant is. Daarom hebben we deze ervaring gebundeld in een digitaal tipboek. Deze kunnen jeugdleiders gratis downloaden. Vervolgens ontdekken ze de rest van het aanbod.

Voor Youth for Christ hebben we de volgende zaken ontwikkelt.

  • Het digitale boek “Een sprankelende tienerclub
  • Een overzichtelijke website met het aanbod.
  • Gratis proefexemplaren van de diverse clubprogramma’s.
  • Emailfunnels via MailChimp, waardoor jeugdleiders het aanbod leren kennen en Youth for Christ informatie krijgt over de behoefte van jeugdleiders.

Antwoord op vragen van jeugdleiders

Het boekje geeft antwoorden op de meest gestelde ‘hoe dan’ vragen van jeugdleiders

  • Hoe krijg ik (meer) tieners op mijn club?
  • Hoe zet ik een sterk programma neer?
  • Hoe bouw ik aan een sterk leidersteam?
  • Hoe ga ik om met de (groeps)dynamiek op een tienerclub?

Productinformatie

Titel: Een sprankelende tienerclub – 24 praktijktips
Inhoud: Digitaal tipboek, 28 pagina’s
Redactie: Corine Zonnenberg, Christine Corstanje, Jan Verduijn, Marijn Op ‘t Land
Met dank aan: Anita Pals – Eijkelenboom
Fotografie: Carpe Diem
Vormgeving: Havenidea
Co-creatie: De praktijktips zijn afkomstig uit het jongerenwerk van Youth for Christ.
Uitgegeven door Youth for Christ Nederland in 2019.

Categorieën
Marketing

In gesprek met tienermeiden

Aanbod voor ouders van tieners

Youth for Christ gaat voor jongeren. Dit doen ze o.a. vanuit hun meidenclubs door heel Nederland. Daarnaast ontwikkelen ze ook campagnes gericht op ouders van tieners. Ouders zijn namelijk een belangrijke doelgroep voor fondsenwerving.

Vanuit zowel ouders van tieners, als vanuit meidenwerkers, kwam de vraag om een middel te maken om in gesprek te gaan met tienermeiden. Over meidenthema’s als vriendschap, seksualiteit en het maken van keuzes. Het liefst een vervolg op het populaire vragenspel PLOF! van No. 37.

Co-creatie met tienermeiden

De beste manier om iets te ontwikkelen voor tienermeiden… is natuurlijk ontwikkelen samen met tienermeiden. Samen met de tienermeiden op de clubs maakten we een speciale meideneditie van PLOF!. In dit proces konden meidenwerkers met hen in gesprek rondom de meidenthema’s.

Om ouders extra achtergronden te geven, schreven we met de meidenwerkers en een orthopedagoog een digitaal tipboek. Ouders konden zowel het vragenspel als het digitale tipboek gratis aanvragen. Hiermee verzamelde Youth for Christ contactgegevens voor fondsenwerving.

We hebben de volgende zaken ontwikkelt.

In gesprek met tienermeiden

De thema’s in het boek komen overeen met het spel PLOF! voor meiden.

  • Zelfbeeld & identiteit
  • Vriendinnen
  • Relaties & seks
  • Keuzes & toekomst

Productinformatie

Titel: In gesprek met tienermeiden – 24 praktijktips
Inhoud: Digitaal tipboek, 30 pagina’s
Eindredactie: Marijn Op ’t Land
Redactie: Alec Timmerman, Anke van der Breggen, Christine Corstanje, Eva-Maria van de Geest
Orthopedagoog: Marielle Versteeg – Van Kan
Fotografie: Carpe Diem fotografie
Co-creatie: De praktijktips zijn afkomstig uit het jongerenwerk van Youth for Christ.
Vormgeving: Havenidea

Uitgegeven door Youth for Christ Nederland in 2019.