Spellen met inhoud

We hebben allemaal veel te leren. Alleen worden belangrijke lessen vaak slecht verpakt. Tijdens de les zijn vriendjes interessanter dan de juf. Dit telefoon wint het tijdens de kerkdienst van de predikant. De gemiddelde ‘informatieve pensioenbrief’ verdwijnt ongelezen in de administratiemap.

“Altijd als de juf zegt dat het een belangrijke les is, dan komt er een saaie les.” – Meisje van zes.

Op No. 37 geloven we dat spelen een leuke en zeer effectieve manier van leren is. Kinderen en volwassenen gaan volledig op in de spelervaring, communiceren met elkaar en gaan ondertussen aan de slag met de thema’s van het spel. Reden genoeg om rondom de “belangrijke” thema’s een spel te maken: serious gaming.

Co-creatie met de doelgroep

PLOF in het parkHet ontwikkelen van een spel doen we altijd samen met de doelgroep. We vragen hen om input te geven en leggen telkens elementen aan hen voor. Ook betrekken we een groot aantal experts die werken met de doelgroep. Op deze manier krijgen we een betrouwbaar beeld van de doelgroep en testen we alle elementen. Zodat we vooraf al weten of het spel “werkt”.

“Het spel is snel uit te leggen en begrijpelijk.
 Het werd met veel plezier gespeeld.
 Dus onze complimenten voor de bedenkers, ontwerpers & uitgevers en hartelijk bedankt voor deze uitgave!” – Vader

Co-creatie met partners

Het ontwikkelen en uitgeven van spellen doen we altijd samen met een partner. Onze kracht ligt in het creatief verwerken van inhoud in spel- en werkvormen. Op deze manier heeft de partner een product dat zij direct kan aanbieden aan haar doelgroep om een leerervaring op te doen of een thema onder de aandacht te brengen.

Daarnaast kan een spel een goed middel zijn om je organisatie (opnieuw) onder de aandacht te brengen voor bijvoorbeeld een communicatie- of wervingscampagne. Iedereen die het spel speelt gaat aan de slag met jouw organisatiethema’s en ziet direct jouw logo op de verpakking. Ook kan je een kaart in het spel doen met verwijzing naar een speciale actiepagina.

“‪Dit weekend plofte het pakketje al in de brievenbus en vandaag voor het eerst plof gespeeld met mijn leerlingen tijdens het mentoruur. Het was een groot succes. Ze hebben gelijk allemaal nieuwe mogelijkheden uitgevonden die ook kunnen met het spel. Heel erg bedank YFC!” – Docent middelbare school

‪”Thanks Youth for Christ voor dit leuke spel! Ik heb het vrijdagavond met een aantal van mijn tieners gespeeld en het was top! Goed gedaan!!” – Jeugdleider

Een spel voor jouw bedrijf of organisatie?

Neem contact op en informeer naar de mogelijkheden.

Ervaring

De creatieveling achter de spellen is Marijn Op ’t Land. In de afgelopen tien jaar heeft hij voor Youth for Christ talloze werkvormen, communicatie-campagnes en spellen ontwikkeld. Dit resulteerde in o.a.:

  1. Het spel PLOF! waar binnen een jaar 18.000 exemplaren van verspreid werden.
  2. Het magazine Open voor Vaders met bereik van ca. 14.000 lezers.
  3. Vijf jaargangen van het clubprogramma Solid Friends dat gebruikt werd door ca. 165 clubs door heel Nederland.
  4. De workshops voor Knap Lelijk (Tear) en de experience Underdog (Open Doors).